Skip to main content

Peraduan 1 Rumah Bau Bliese

Mudah !! Senang !! BEST boleh menang hadiah yang wangi-wangi belaka !!

HANYA SNAP GAMBAR PRODUK BLIESE DI RUMAH JE, DAH BOLEH DAPAT TAJAAN SEHINGGA 1 TAHUN ??

WAH MUDAHNYA !!!

Berikut adalah cara-cara penyertaan :-

1. Terbuka kepada semua pelanggan Bliese seluruh Malaysia. (Berumur 15 tahun ke atas.)

2. Berbelanja produk Bliese minima RM50 ke atas. (Pembelian haruslah dibuat sepanjang tempoh peraduan).

3. Ambil gambar bersama produk Bliese di ruangan rumah anda. #Bonus : jika gambar diambil dengan semua rangkaian produk Bliese di ruangan yang berbeza. (1 ruangan, 1 produk Bliese).

4. Muat naik gambar penyertaan berserta, resit pembelian di laman sosial.

(Pssttttt : Pastikan akaun media sosial dalam tatapan umum -- letakkan setting kepada Public -- Facebook / Instagram / Tiktok)

5. Tulis caption paling MENARIK dan KREATIF berserta hashtag #1RumahBauBliese #KekalTenangDenganBliese

6. Tag Facebook / Instagram Bliese HQ berserta 3 orang rakan anda yang lain.

Kempen ini telah bermula pada 6 Julai dan akan berakhir pada 31 Julai 2021.

So ... apa yang korang tunggu lagi ??

Jom sertai Peraduan #1RumahBauBliese

Dapatkan segera produk Bliese dari Ejen Bliese yang sah !!

Dan, jangan lupa untuk dapatkan resit pembelian dari Ejen tauu sebagai bukti pembelian.

Jom wangi !! Jom menang !!

JOM buat ... D.U.I.T

Doa | Usaha | Istiqomah | Tawakal

Comments

Lihat Lagi Idea-Idea Yang Best ...

BSN Sijil Simpanan Nasional - SSP - 2021

"Niat di hati untuk menyimpan, untuk kegunaan di masa hadapan." Ada yang menyimpan di dalam akaun simpanan di bank,  fixed deposit dan di Tabung Haji. Dan, ada juga yang simpan di dalam tabung atau disorok di celah-celah baju / buku / almari di rumah. kerana lebih mudah. Pendek kata, di zaman sekarang nie sudah ada banyak pilihan untuk kita menyimpan duit sebagai tabungan untuk kegunaan di masa hadapan ataupun sebagai persediaan keperluan di waktu-waktu kecemasan. Selain daripada kaedah biasa seperti ditulis di atas sana, ada satu lagi kaedah simpanan yang pastinya korang pun dah tahu kan (selepas membaca tajuk posting  SatuJutaIdea pada kali ini ... hehehe ...) Ya ... betul lah tu !!! BSN Sijil Simpanan Premium (BSN SSP) adalah merupakan satu lagi instrumen pilihan yang ada untuk korang menyimpan. Modal simpanan hanya serendah RM10 untuk satu unit BSN SSP. Jikalau dahulunya BSN akan berikan sijil untuk setiap simpanan, tetapi kini segalanya semakin dipermudahkan. Sudah tiad

Lubuk Emas Kacang Bulu Edamame

Cuba bayangkan sejenak ... dengan hasil tanaman pun korang dah boleh menjana pendapatan lumayan secara berterusan ... memang WOW kan. Kalau dilihat dari aspek keselesaan di tempat kerja ... memang lah kerjanya berpanas dan berhujan dan tak nampak best pun seperti pekerjaan profesional lain. Tetapi, jika hasilnya tersangat lumayan umpama satu lubuk emas yang setiap hari boleh dituai ... korang tak nak ker ?? Haaa ... ini lah potensi tanaman Edamame (ini bahasa Jepun tau) atau dipanggil sebagai kacang bulu (kerana kulit kacang ini mempunyai bulu-bulu halus). Tanaman ini sudah semakin menjadi perhatian dan mendapat permintaan tinggi di dalam dan luar negara. Salah seorang pengusahanya adalah Muhammad Fahmi Ismail di Wakaf Mempelam, Kuala Terengganu, yang mula menanam tanaman ini sejak tahun 2016 setelah menyedari potensi besar kacang bulu yang kebiasaannya sangat terkenal di negara Jepun. Hasil tanaman kacang bulu dijadikan sebagai sumber pendapatan sampingan keluarganya. Permintaan dan

Rumah Rakit Amaraisya Kuala Rompin

Bukan calang-calang orang lah yang sanggup dan berani menjadi pengusaha bisnes rumah rakit. Bak kata orang, kalau tersalah langkah boleh 'tenggelam' rumah rakit dengan segala modalnya. ... huhuhu ... hahaha ... hihihi ... Tetapi, Akak Rokiah Harun yang berusia lewat 50-an telah buktikan bahawa sesiapa sahaja boleh berjaya asalkan ada minat, kemahuan, keberanian, kesanggupan, kegigihan dan bersemangat waja. “Saya lakukan semua ini untuk memberikan kehidupan dan pendidikan yang lebih baik untuk anak-anak selain membantu suami yang bekerja sendiri,” kata Akak Rokiah. Dahulunya, Akak Rokiah ni hanya berniaga kuih bakar. Tetapi, setelah dicadangkan oleh anak sulungnya untuk menceburi bidang perniagaan yang baru ini, beliau bersetuju dan bersama-sama suaminya mula membina rumah rakit dengan bermodalkan wang sebanyak RM50,000. Sebahagiaannya daripada modal tu adalah daripada pinjaman Amanah Ikhtiar Malaysia (AIM). Kerana itulah, Akak Rokiah mengajak wanita-wanita yang berpendapatan re

Rempah Tok Ma Resepi Asli

"Terbukti dengan paket 25 gram (g) boleh memasak 1 kilogram (kg) ayam, daging atau ikan. Manakala paket 250g boleh memasak 10kg ayam, daging atau ikan." Huhuhu ... ini betul-betul best ... betul-betul jimatkan serbuk rempah di rumah korang. Kebiasaannya, korang hanya pernah dengar atau gunakan serbuk rempah jenama Ad***, Ba***, M**Si** dan Alla***** kann ?? Tapi, pernah ka korang gunakan mana-mana produk serbuk rempah resipi homemade ?? Haaaa ... kalau korang nak tahu, di Kawasan Perindustrian Chendering, Kuala Terengganu, ada satu kilang yang menghasilkan pelbagai rempah berasaskan kepada resipi rempah homemade. Nak rempah gulai kurma/nasi minyak, rempah kari ayam/daging, rempah kerutub, rempah kari ikan, rempah gulai ayam/daging atau rempah gulai nasi dagang. Semuanya ada !! Uniknya Rempah Tok Ma adalah ianya merupakan resepi rempah turun temurun dan mula dijual secara kecil-kecilan oleh Hajjah Salehah binti Haji Mohamad sejak lebih 30 tahun yang lalu. Menurut Hajjah, remp

Nasi Minyak Ratu Dangdut Malaysia

Tiada apa yang nak dimalukan dalam usaha kita mencari rezeki yang halal. Apa yang penting adalah kita berusaha dengan tenaga dan kudrat yang kita ada tanpa hanya bergantung harap kepada orang lain. Justeru itu, demi kelangsungan hidup di zaman pandemik ini, maka, tak hairan lah jika kita dapat melihat semakin ramai yang memberanikan diri menceburi bidang perniagaan berasaskan makanan siap dimasak. Haaaa ... kali ini Admin SatuJutaIdea nak tampilkan seorang lagi artis terkenal di tanahair kita, yang turut sama menceburi bidang ini. Amelina ... Ratu Dangdut Malaysia ... atau nama sebenarnya Norazlina Amir Sharipuddin, telah memulakan perniagaan secara kecil-kecilan dengan membuka tempahan untuk pelbagai menu masakan nasi. Antara menunya termasuklah Nasi Ayam Rindu Amelina, Nasi Minyak Dangdut Amelina, Nasi Ayam Panggang Amelina dan Nasi Ayam Grill Amelina. Beroperasi dari rumahnya dengan menu masakan homemade , adalah merupakan usaha beliau mencari rezeki menambahkan pendapatan. Amelina,
"Berkongsi Idea Menjana Pendapatan"
Satu Juta Idea
We CARE, We SHARE